Transport lądowy z i do portów jako uzupełnienie spedycji morskiej
Z usług spedycji morskiej korzystają przede wszystkim firmy zajmujące się produkcją i wydobyciem, ale też rozbudowane firmy-sieci działające na terenie wielu państw, często na różnych kontynentach. Uzupełnieniem spedycji morskiej niemal zawsze jest transport lądowy. Dlaczego nawet potężne firmy wolą korzystać z usług kompleksowego opracowania transportu przez zewnętrznych specjalistów, zamiast stawiać na własną, wewnętrzną logistykę?
Transport-spedycja-logistyka. Branża TSL
Potężne przedsiębiorstwa (niezależnie od branży) kojarzą nam się z takimi, które nie muszą korzystać z usług innych firm, bo same dysponują dosłownie wszystkim, czego potrzebują. Przykład: duża firma produkcyjna. Zatrudnia pracowników produkcji na każdym etapie prac, kadrę zarządzającą, ma własną księgowość, specjalistów BHP, szkoleniowców; ma swój park maszynowy, wszelkie potrzebne sprzęty, zaplecze magazynowe itd.
Do czego zmierzamy? – Do tego, że nawet duże firmy, które „mają wszystko”, korzystają z usług firm zewnętrznych działających w branży TSL.
TSL to skrót od transport-spedycja-logistyka. Mówiąc w uproszczeniu: transport to przemieszczanie, spedycja to działalność polegająca na organizowaniu przewozu towaru, a logistyka w tej materii to proces planowania, realizowania i kontrolowania przewozu towaru.
Wiedza, doświadczenie i zaangażowanie w transport, spedycję i logistykę
Dla wielu przedsiębiorców jedyną opłacalną główną drogą transportu jest transport morski, którego uzupełnieniem zawsze jest transport lądowy. Załóżmy, że firma-producent musi dostarczyć swój towar w miejsce docelowe w ciągu maksymalnie 30 dni. Przykładowa, najczęstsza droga wygląda tak: transport towaru tirem do portu, statkiem do kolejnego portu, stamtąd znowu samochodem do odbiorcy. To trzy kroki. Trzy osobne zadania do zaplanowania w taki sposób, by stanowiły spójną całość; towar musi dotrzeć do odbiorcy w określonym czasie.
Doświadczona firma działająca w branży TSL, jak spółka NET-CARGO z Trójmiasta, oferuje swoim klientom bezpieczny i terminowy transport zrealizowany od A do Z, gwarantując pomoc na każdym etapie realizacji zlecenia.
Większości firm bardziej opłaca się skorzystać z takich usług wyspecjalizowanych fachowców niż tworzyć własny oddział, który zajmowałby się całością. Morska spedycja międzynarodowa, obsługa celno-spedycyjna – to wszystko wymaga fachowej wiedzy. Jeśli do tego dołożymy konieczność śledzenia całego procesu transportu (naszych trzech kroków: samochód-statek-samochód), raz jeszcze przekonamy się, że przedsiębiorcom lepiej zaufać w tej materii wyspecjalizowanym fachowcom. To się po prostu opłaca.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana